Wednesday 8 April 2015

Realiti Sunyi - part 5

“Mia!.. Mia!” jerit Chloe dan yang lain. Mencari dalam keadaan yang terhalang dengan penglihatan yang terhad. “Semua sini” Panggil Alif yang mulai bersuara. “Kita berpecah cari Mia, Aku, Lyn dan Simon cari disebelah sana, Chloe, Ezrail dan Noel cari sebelah situ, kalau dah jumpa kita kumpul disini semula dalam masa 10 minit” kata Alif mula memberikan arahan dan yang lain angguk mengerti.

Setelah puas mencari bayang Mia tidak juga kelihatan, kawasan yang gelap yang hanya diterangi oleh cahaya bulan penuh tidak memberi sebarang petunjuk. Mereka kemudianya pergi bertemu dengan Pak Ali yang sedang duduk di ruangan kaunter pertanyaan. “Pak Ali, kitaorang ada masalah besar, seorang kawan kami dah takde” bagi tahu Alif ke pada Pak Ali. “dah lama ke hilang?” soal Pak Ali dengan muka tenang.

“Dalam setengah jam yang lalu, Lyn dan Mia pergi toilet kat belakang tu je, tapi bila Lyn keluar Mia dah takde” Lyn memberi penerangan kepada Pak Ali, “Kami dah cuba cari tapi tak jumpa” sambung Noel. “Takpe mungkin dia tersesat je kot, budak-budak perempuan boleh tinggal sini, mungkin Mia balik ke sini,” kata Pak Ali “Aku temankan mereka” sampuk Ezrail untuk temankan Chloe dan Lyn.

“Marilah yang lain” bawa Pak Ali. Terus mencari lagi, Pak Ali membawa ke belakang chalet yang agak menyeramkan, kawasan stor alatan menyelam. “Dekat sini korang dah cari ke?” tanya Pak Ali. “Tak lagi” Kata Alif yang dari tadi mengekori rapat Pak Ali. Mereka terus mencari sehingga ke hujung pantai.

“Hey Mia!!” Jerit Lyn mendekati Mia yang kelihatan dari jauh yang menghala ke arahnya. “Mia pergi mana?, puas kitaorang cari” Lyn yang sudah berada dihadapan Mia. Mia yang masih dalam keadaan keliru “Mia pergi mana??” soal Mia semua dengan muka hairan. “Mia tak pergi mana pun, masa pergi toilet tadi Mia tunggu Lyn kat luar tandas, lepas tu Pak Ali datang, dan suruh Mia pergi ke kaunter sebab katanya ada beberapa lagi perkara tak settle” cerita Mia memberi penjelasan.

 “Lepas tu” Chloe bertanya kepada Mia sebagai tanda tidak mengerti. “Lepas tu Mia pergilah sini, tapi masa perjalanan tu Pak Ali kata ada hal kejap, jadi dia pergi ketempat lain Mia pergi sini”. Kata Mia meyakinkan. “ Korang buat muka cuak, baru berapa minit je Mia jalan pergi sini, takkan korang dah rindu” sambungnya dengan tertawa kecil sambil duduk di kerusi kaunter.

“Mia biar betul, dah nak dekat 2 jam kitaorang tunggu Mia, dan yang lain masih lagi kat luar tengah cari Mia” Ezrail cuba memberitahu Mia yang terkejut dengan apa yang dikatakan Ezrail. “Cepatlah call yang lain bagi tahu Mia dah ada kat sini” kata Mia yang kelihatan sedikit takut dengan menghampiri Lyn yang masih tidak percaya apa yang disampaikan Mia.

Bersambung…

No comments:

Post a Comment